Garantier

Bra kvalité ger långa garantier 

Som ägare av ett Dalaspa ska du känna dig trygg och säker. Vi har långa erfarenheter inom spabad och swimspa. Vi vet hur ett spabad/swimspa ska vara byggt för att ha ett långt liv. Valet av komponenter är ytterst viktigt. 

Dock kan saker och ting ändå gå fel ibland och då är det viktigt att du som kund snabbt får hjälp

Vår 100% garanti är direkt bindande till oss, du som kund har alltså alltid Dalaspa som direktkontakt.

Vi Erbjuder dig som ägare av ett Dalaspa en unik garanti på allt från 2 år till livstid beroende på spabadsmodell och komponent. 

Som ägare av ett spabad från Dalaspa skall du känna dig trygg och säker vid ditt köp. Våra leverantörer har lång erfarenhet inom området och valet av komponenter har noggrant valts ut. Noggrannhet och kunskap är viktiga beståndsdelar för att en produkt skall ha god kvalité.

Tyvärr kan saker och ting ändå gå fel ibland och då är det viktigt att du som kund snabbt skall få hjälp. Under fliken ”Kundservice” hittar du telefonnummer och mailadress till oss.

För vidhållen garanti så använd kem från märket Delphin eller AuqaExcellent, som vi tillsammans med leverantörerna har testat noggrant. Det finns kem som innehåller salter vilket torkar ur packningarna i pumparna vilket i sin tur leder till att saker går sönder som faller utanför garantin.

Förbrukningsvaror ingår ej i garantin.  Gäller endast vid privat bruk. samt vid användning av kemi från märket dephlin/Aqua Excellent. Exempel på förbrukningsvaror är nackkuddar, UV-C lampa/ozongenerator, thermolock och filter. Då dessa har varierande livslängd

Detta gäller spabad som används som privat bruk. 

Vid garanti-/serviceärende

För att vi skall kunna utföra ett garanti/service ärende är det mycket viktigt att alla sidor av spabadet / poolen står tillgängligt för vår servicemontör. Vi står inte för någon kostnad förknippad i samband med att få spabadet / poolen tillgängligt för service/garanti 

Monteringsgaranti pool

För att vi skall kunna utföra ett garanti/service ärende är det mycket viktigt att alla genomföringar i poolen kan nås genom service lucka eller liknande. Vi står inte för någon kostnad förknippat med att få poolen tillgängligt för servicetekniker. Med genomföring menas (Inlopp, Breddavlopp, Belysning)

För att garanti för montering av pool skall börja gälla efterfrågas en särskild kontroll av tätheten i poolens hydraul system. Detta görs genom att kontrollera vattennivån i poolen och titta efter läckor i teknikytrymmet, Efter 3 dagar om inget läckage upptäckts fyller ni i teknikerns medhavande dokument om att allt är ok och mailar till garantiregistrering@dalaspa.se. Så börjar er garanti att gälla. Skulle ni upptäcka läckage så återkommer vi och åtgärdar detta & processen börjar om.

Våra garantier som PDF